Laatste beetje Azie - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Bram Bossche - WaarBenJij.nu Laatste beetje Azie - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Bram Bossche - WaarBenJij.nu

Laatste beetje Azie

Door: Bram Bossche

Blijf op de hoogte en volg Bram

16 April 2006 | Taiwan, Taipei

Hallo! Hallo! Hallo!

Hoe gaat het ermee? Met mij goed, ondanks het laatste beetje Azie niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Lees hieronder maar.

Zo 'n kleine 3 weken heb ik Azie verlaten. De laatste keer zat ik in het zuiden van Thailand op het eiland Koh Tao. Na de helse 28-uur reis van Cambodja naar Koh Tao en het missen van de partyboot naar de 'wereldberoemde' Full Moon Party, dacht ik dat ik het stressen wel over zou zijn. Nou, mooi niet. Koh Tao bleek een eiland te zijn met uitersten. Het eiland zelf was bijzonder mooi, net een paradijs op aarde. Maar de mensen waren echt heel verveeld en vervelend. De Thaien zelf waren heel lui en klantonvriendelijk (het halve eiland zit aan drugs). En toeristen en reizigers komen er alleen om te duiken. dat had ik dus ook moeten doen. Van de 10 dagen die ik daar heb gezeten, heb ik 4 dagen gedoken. De overige dagen heb ik gefietst (2 x gevallen en 5 liter vocht verloren), rots geklommen (handen en voeten opengehaald), hardgelopen (verdwaalt in een donker jungle-paadje en 10 liter vocht verloren), een gat in m'n bed geschopt (er zat een luidruchtige gekko in m'n bed), gesnorkeld (te ver afgedwaald en ik heb moeten zwemmen en klimmen voor m'n leven met snorkel en al), te laat uitgecheckt (boete betalen), ruzie gemaakt met de partyboot-organisatie (geen geld teruggekregen). Ja, en zo kan ik nog wel doorgaan. Reizen, leuk joh, moet je ook doen.
Gelukkig maakte het duiken het weer allemaal goed. Snorkelen is mooi, maar duiken is nog veel mooier. Ik kan het iedereen aanraden, zo rustgevend en wonderlijk is het. Het is wel raar hoor, 18 meter onder water ademhalen door een mondstukje en kijken naar visjes die om je heen zwemmen. Ik heb dus 4 dagen gedoken, praktijk en theorie gedaan (stelt weinig voor) en ik heb nu mijn Open Water Paddi/ Certificaat. Dat houdt in dat ik nu over de hele wereld officieel 18 meter mag duiken.

Na Ko Tao ben ik naar Bangkok gegaan voor mijn vlucht naar Sydney. daar wachtte het volgende rampscenario op me. Zo wijs als ik ben, checkte ik telefonisch in Bangkok nog eventjes mijn vluchtgegevens na. Gelukkig maar, want mijn vluchtgevens waren veranderd. In plaats dat ik 's middags zou vliegen, moest ik nu 's avonds vliegen, wist een lief Taiwanees meisje mij te vertellen. Nou, dat doen we dan maar. Ik 's nachts naar het vliegveld. wat denk je? Gaat er helemaal geen vliegtuig naar Sydney, alleen maar naar Amsterdam! AAAAAAAAAH!!!!!!! EN EEN PAAR LELIJKE SCHELDWOORDEN ERBIJ!!!!! Hoewel ik uitkijk naar het wederzien met jullie en Nederland, leek het mij nog net iets te vroeg om terug te vliegen naar A...A...A... (sorry, 1 keer die naam is meer dan genoeg). Uiteindelijk heb ik kosteloos mijn ticket kunnen wijzigen en zou ik 1 dag later vliegen naar Sydney via Taipei (Taiwan) en Brisbane.
De vlucht van Bangkok naar Taipei verliep, zo goed als, voorspoedig. Een klein beetje vertraging, maar dat was alles. Aangekomen in Taipei zou ik meteen het vliegtuig naar Brisbane kunnen pakken. Ik vragen waar dat vliegtuig is. Zucht... JA HOOR! JA HOOR! JA HOOR! Is dat K . . . . -vliegtuig al weg!! Dat kleine beetje vertraging was dus de veroorzaker! Ik kon wel janken, schreeuwen, slaan, schoppen en instorten tegelijkertijd, maar ik bleef natuurlijk cool. Een uur later was ik alweer de gelukkigste man op aarde. Ik mocht namelijk 1 nacht voor helemaal gratis en niets in een 5-sterren hotel verblijven. Ik kan je vertellen, als je 2 maanden overal en nergens hebt gegeten en geslapen, ben je best blij (understatement) met een een goede badkamer en bed (zie: foto).

Na 8 uur kosteloos gegeten en (alcohol) gedronken te hebben in de businesslounge van EVA AIRWAYS, kwam ik 20 uur later dan toch echt aan op de bestemming waar ik wilde zijn: Sydney. Hier wachtte mij een warm onthaal van Guideaux (huisgenoot Joost).

In het stuk 'Australie (zuid- en zuidoosten)' kun je lezen hoe het mij afgaat in Australie. Ik kan je alvast vertellen dat het voor mij niet echt een heel leuk verhaal is, maar voor jou waarschijnlijk wel.

Groetjes Bram

  • 16 April 2006 - 12:18

    Gerben:

    Jeetje, 4 dagen lang duiken Bram! Das wel lang. Hoe is dat nou, onder water slapen?

  • 16 April 2006 - 15:13

    Kees:

    Ik wist dat ik je al het goede heb geleerd. Verstonden ze ook wat je zei. Gelukig heb je de kamte en rust van je zelf en blijf je altijd cool.

  • 17 April 2006 - 12:10

    Guani:

    Nou je hebt helemaal gelijk Bram ik heb genoten en hard gelachen om je verhaal!!! Maar goed kan mij ook goed voorstellen hoe je dan op dat moment voeld, en kan je dus ook vertellen dat je een paar maanden later en zeker en paar jaar later je op een verjaardag dit verhaal nog eens in geuren en kleuren weet te vertellen en dan lach je zelf het hardst!!!!

    Ik hoop dat de rust terug is in je reis en je met volle teugen van Australie kan gaan genieten!!!

    Hier in China is het weer niet super maar het land en de cultuur zijn ongelooflijk boeiend en interesant. Met andere woorden ik heb het ongelooflijk naar mijn zin hier!!!

    Groeten Guani!!!

  • 19 April 2006 - 12:04

    Gemma:

    Bram, wat een leuk verslag weer en wat ben ik blij dat je rekening houdt met je opa en oma, heel mooi van je, ik geniet er ook van !Je reist heerlijk op z'n Brams er gaan dingen anders dan bij andere mensen Lekker smeuig verteld. Bram maak er ook hier wat van . ik blijf je volgen. groeten uit Terbregge

  • 20 April 2006 - 19:16

    Ben Sr:

    Zeg Bram, blijft het leuk?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Bram

Tja, je hebt dagen dan gaat het goed, en je hebt dagen dan gaat het minder goed...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 73096

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 05 Mei 2014

Indonesië

22 Januari 2011 - 11 Januari 2013

Midden- en Zuid-Amerika

22 Januari 2006 - 17 Mei 2006

Azië en Australië

Landen bezocht: