Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram Bossche - WaarBenJij.nu Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram Bossche - WaarBenJij.nu

Bangkok en Chiang Mai

Door: Bram Bossche

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 Februari 2006 | Thailand, Chiang Mai

sawatdie khrap! Oftewel: Goededag!

Zondag 22 januari 12:25 vertrokken van Amsterdam naar Bangkok. 's Ochtends om 05:30 aangekomen in Bangkok. De vlucht was goed, er zijn geen rare dingen gebeurt.

In totaal ben ik 5 dagen in Bangkok gebleven. De eerste 2 dagen heb ik vooral geslapen. De andere dagen ben ik met het openbaar vervoer door de hele stad gaan reizen. Ik heb gebruik gemaakt van de boot, de Sky-train, de Underground, de bus, de Tuk-Tuk (zie: plaatje rechtsboven) en taxi's. Een hele belevenis in een stad waar 8 miljoen mensen wonen.
In groot warenhuis heb ik een mobiel gekocht. Ik ben dus nu ook mobiel bereikbaar in Thailand. Mijn nummer is +66 (0)9 004 75 95. Verder ben ik nog in een Budha-tempel geweest en ik ben in het hoogste gebouw van Bangkok geweest, het Baiyoke-Hotel (390 meter en 83 verdiepingen hoog). Ik heb foto's van het uitzicht.

Een dag later ben ik naar het centraal station gegaan. Daar heb ik een treinticket gekocht naar Chiang Mai voor de volgende dag (Zie: landkaart). Om de laatste dag te vullen, ben ik naar het Lumphini Park gegaan. Lumphini Park is een groot park in Bangkok, waar het een oase van rust is tussen al het razende verkeer in. Ik heb daar met mijn thaise vrienden een potje gevoetbald (zie: foto). Ook heb ik daar uitvoerig met een Budha-monnik gesproken. Heel leuk allemaal.

Dezefde dag ben ik om 19:40 vertrokken richting Chiang Mai. Het was 14 uur reizen, bijna 1000 km, ik zat 2e klas upper-sleep met Airco en dat alles voor ongeveer 13,50 Euro.

In Chiang Mai heb ik een meisje ontmoet. Zij weet alles van hier en heeft me dan ook veel laten zien. Verder heb ik een trekkingtour gedaan van 3 dagen en 2 overnachtingen midden in de jungle. Tijdens de trekkingtour heb ik op een olifant gereden (ja ja, het is me gelukt), geslapen in een bamboe-hut, gezwommen in een vallei met een waterval, geraft, op een vlot gevaren en vooral veel gelopen. De groep bestond uit Fransen, Engelsen, Italianen en Amerikanen, ik was de enige Nederlander. Leuke groep en leuke contacten opgedaan.

Na de trekking was ik behoorlijk kapot. Veel geslapen en een dag later heb ik samen met een Engelse jongen (Adam) een Thaise Massage genomen. Dat was super lachen. Ze breken bijna al je botten. Ik kon daarna goed slapen. Weer een dag later (dat was gisteren) heb ik iets verkeerds gegeten samen met een andere Engelsman. Je raadt het al: allebei kotsen en aan de diaree. Hoe ik er gisteren uitzag? Een zombie is er niks bij. Vandaag voel ik me een stuk beter. Weinig gegeten en alles is binnengebleven. Als het meezit ga ik morgen of overmorgen verder reizen naar Laos met de bus en boot (over de Mekong River) samen met een andere Nederlander. Ik hou jullie op de hoogte.

De warme groeten uit Chiang Mai!

Bram

  • 04 Februari 2006 - 12:50

    Sluis:

    hey bosse aardig gek allemaal ben fucking jaloers op je hahaha
    hey veel plezier nog hoor snel weer wat van je groeten sluis

  • 04 Februari 2006 - 13:22

    Soesi:

    hey bram, nou het is overbodig om te vragen hoe het met je gaat want dit is echt te gek ! Een olifanten rit gaaf man! en al die mensen wow dat zijn er echt veel en die drukte, Amsterdam is er niets bij! Nou ik denk dat je je wel vermaakt en ja ik hoor graag van je volgende avonturen en letop met wat je eet he ! Was die rit in die Tuk-Tuk niet vreselijk eng?! brrr nou blij dat je het naar de zin hebt en hoor graag van je volgende avonturen he.
    Groetjes,Soesi

  • 04 Februari 2006 - 15:05

    Marius:

    Hé broertje,

    Aardig gek!
    Zit je dan met je kale ballen in de jungle. En ik hier met m'n peen en uien muil me hellemaal de tandjes werken. En om jouw plezier nog wat te versterken, het is hier k.u.t weer. 2 graden zwaar bewolkt, geen zonnetje! Gisteren avond op een verjaardag over je verteld dat je in Thailand zit en dat je je opperbest vermaakt.
    Leuk voor je dat je al een wippie hebt gemaakt, maar om er nou een foto van te maken gaat wel een beetje ver.
    Ben nu bij ma en Kees. Ma mist je een beetje maar ook al zit je daar ze houdt je goed in de gaten. Ze houdt mij op de hoogte over jou. Waar je zit , wat je gedaan hebt en hoe het met je gaat.
    Ik ga morgen naar de kuip, namelijk Feijenoord tegen de neuzen. Ik laat je wel weten hoeveel het geworden is!

    mazzel,

    Je oudste broer

  • 04 Februari 2006 - 15:38

    Kees:

    Kijk ik zal geen flauwe grapjes maken over Feyenoorden over je wipje ook niet. Heb jij dat nou altijd dat ze missteken. Dat was een paar jaar terug met die rinoos ook al. Ik ben wel een beetje veel jalours als ik dat riviertje in de jungle zie
    En straks de Mekong rivier op en de delta in, wauauauauauaw. Nee ik ben niet jalours! Veel plezier en geniet van al te moois.

  • 04 Februari 2006 - 16:56

    Humberto:

    He ouwe pik, ouwe pijp,

    Je hebt al heel wat leuke dingen meegemaakt zo te lezen en te zien. Mooie plekken, leuke mensen ontmoeten en vooral originele dingen doen! Volg ook nog ffies een cursus MuyTai, kan je Sluis met beide handen op je rug neerleggen!

    Veel plezier,

    Robbert

  • 04 Februari 2006 - 17:44

    Evelina Den Boef:

    Hoi Bram,
    Joh zo naast dat Boeddha-beeldje gezien te hebben, was ik even bang dat je je zou bekeren. Maar n.a.v. wat andere info (!) begrijp ik dat niemand daar bang voor hoeft te zijn. :)

    Mooie reis man. Ik vind het top voor je, of heet dat gaaf? Anyway, ben niet jaloers op je. Ik zit graag in de shit in Rotterdam/Capelle en hou niet van oliwanten ..... O, nee, olifanten .... die vind ik trouwens wel leuk.
    Vermaak je daar maar want voor je het weet zit je op de bank met 6 bloedjes van kinderen en een vrouw die je amper kent :):)

    Evelina den Boef

  • 05 Februari 2006 - 10:04

    Peppie:

    Hey bram,

    supermooi, ik heb gewoon precies hetzelfde gedaan, toen ik in Thailand was.Eerst in bangkok, toen de trein naar chiang mai, daar een 3-daagse trektocht en als afsluiting een massage! alleen die drugsmokkel heb ik overgeslagen.....veel plezier!

  • 05 Februari 2006 - 10:44

    P:

    Kerel, zo t zien heb je het erg naar je zin. Wij hebben gister ook erg gelachen, ken ik en jan zijn gister naar Winterberg (Duitsland)gegaan. Gewoon om even een dagje t boarden, het was erg relax. We hebben heerlijk gegeten en gedronken in een restaurant en toen... RENNEN hahaha zo gelachen. Jan en ik gingen naar de wc, op een gegeven moment liep ik terug naar de tafel, toen zei ken zullen we weg lopen, ik zeg oke en weg was ik hij er achteraan en jan kwam later, zoals gewoonlijk. Die hele dag heeft ons 30 euro gekost, komt geloof ik wel redelijk in de buurt van de prijzen daar bij jou. He ik ga weer ik moet zo gaan blauwbekken op een knolleveld tegen weer een kansloze tegenstander JOH......

  • 05 Februari 2006 - 16:39

    Tante El & Omuh Bas:

    We kijken en genieten met je mee. Gedraag je!! een dikke kus

    ps: kan je elfredriks@hetnet.nl aan je maillist toevoegen zodat we je nog beter in de gaten kunnen houden!!?

  • 05 Februari 2006 - 20:17

    Mamarijke:

    Ha die Bram,

    Lastig die slingersch..t, maar je kunt wel tegen een dagje niet eten, niet drinken wordt al een stuk moelijker...dikke zoen en pas goed op jezelf!!!

  • 05 Februari 2006 - 23:58

    Wiedjai:

    He gabber jij verveelt je zeker niet. Leuke Pic's en laat je niet teveel masseren he.
    Bram's Adventure

    Grtz

    Wiedjai

  • 06 Februari 2006 - 07:12

    Jan Nieuwland:

    He bram
    ziet er allemaal goed uit man zit ik hier verdomde vroeg al weer te werken jij lekker tussen de budhas mediteren zwijntjes kijken ah ik moet nog 2 weekjes en dan ga ik lekker met de fam op wintersport. nog veel geluk in je levensavontuur

  • 06 Februari 2006 - 12:50

    Gigem:

    ja ja gozer het ziet er allemaal te kicke uit...

    als ik dat zo zie heb ik ook zin om snel weg te gaan uit dit suffe kikkerlandje...

    ohhh en ik ben marius voor het is 3/2 geworden jajja haha aardig gekke wedstrijd..

    pik veel plezier nog en laat wat van je zien en horen lijkt me leuk gr gui

  • 06 Februari 2006 - 14:40

    Maren:

    he men, tis begonnnen! en hoe, al veel gedaan in een korte tijd. heerlijk he reizen.. al verslaafd? ik ga van die foto van zonsondergang dromen denk ik. tot ik ook weer weg mag haha! tot t volgende bericht. x maar

  • 06 Februari 2006 - 22:13

    Rene:

    hey Brem vette shit hoor allemaal, ga je goed daar!

  • 07 Februari 2006 - 17:17

    Saskia Zus Jozuf:

    Het Brammetje!!
    Jezus wat een avonturen, ziet er super uit allemaal!!Ik blijf je volgen tot kiekeboeh!
    dikke kus Sas

  • 09 Februari 2006 - 12:04

    Gyzlene:

    Hey Bram!

    Zo cewl!! Super gave foto's!

    Geniet er maar lekker van. Het is hier koud!

    Liefs,
    Gyz

  • 16 Maart 2006 - 18:15

    Ben Smits:

    Bram het blijft leuk houden zo
    Groet uit het verre brabant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Bram

Tja, je hebt dagen dan gaat het goed, en je hebt dagen dan gaat het minder goed...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 73098

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 05 Mei 2014

Indonesië

22 Januari 2011 - 11 Januari 2013

Midden- en Zuid-Amerika

22 Januari 2006 - 17 Mei 2006

Azië en Australië

Landen bezocht: